neděle 19. května 2013

Karel Čapek – RUR

Česká klasika od světoznámého autora, kterou jsem si jako poslední nepřečtenou knížku na svém maturitním seznamu „přečetl“ v audiopodobě. „Zákulisní zvuky“ opět vygradovaly atmosféru a posluchač se tak doslova ponořil do vzpoury robotů. Mezi řádky i v jednotlivých dialozích si člověk hravě uvědomí poslání dramatu – kritiku konzumní společnosti, která nepřemýšlí nad dopady svého jednání a možnými vedlejšími efekty svého „pokroku“. Poměrně nadčasová myšlenka, nad kterou by se měli mnozí zamyslet i nyní. I když jsem už dopředu znal děj i postavy, příjemně mě překvapilo, že jsem se u strhujícího dramatu ani chvíli nenudil. Čapek mě prostě stále dokola přesvědčuje o tom, že se svou slovní zásobou, napůl publicistickým stylem psaní a geniálním jazykovým rozlišením jednotlivých postav je spisovatelem opravdu nedozírného formátu. Musím jak jinak než doporučit, audioknížka má slabou hodinku a půl – hravě zvládnutelnou za jeden den v MHD.

Doba četby: květen 2013

Audiokniha, Drama, Antiutopie, Sci-Fi, Klasika, Společnost, Filozofie


Žádné komentáře:

Okomentovat